tisdag 27 mars 2012

AMNING

Jag tror jag blir galen snart!!! Jag vill SÅ gärna helamma min son men jag har nästan ingenting att ge honom å det är såå irriterande!!
Har mailat med amningshjalpen.se å fått lite tips därifrån. Har druckit massvis sista två dagarna & låtit han tutta oftare. Kanske har det blivit aaaaaningens mer mjölk. Få se hur det artar sig, jag hoppas han har gått upp i vikt denna vecka iaf. Sista vikten vi tog så hade han bara gått upp 30g på 2 veckor. Idag har han varit en väldigt nöjd gosse! Han ler massor när man pratar med honom och har börjat göra lite ljud med munnen!

När jag lämnade Signe på dagis idag så berättade jag som vanligt att jag skulle åka iväg en stund men att jag skulle komma och hämta henne sen. Fick en puss & en kram och när vi kramats klart så kom Nanna fram till Signe & sa: -Signe! Ska vi gå och gunga?? Varpå Signe svarar: -Jaa,aaa! Sen tultade dom iväg brevid varandra & Signe vände sig inte ens om för att kolla om jag gick å det var så skönt! Är så glad att dagis fungerar så bra & att hon har kompisar där som hon tyr sig till! Hon vill jämt dit numer och blir inte ledsen när jag åker därifrån!

Idag har vi premiärgrillat ute! Har även varit till Vansbro och unnat oss en Håkanssons-fika samt inhandlat ett par nya stövlar till Signe!

Nu ska jag slänga fram den där patten igen........men först ska jag byta en skitblöja...(den blev en skitblöja i skrivande stund..)

1 kommentar:

  1. Åh Maria! Jag lider med dig! Hoppas det kommer massa mjölk!! Men kom ihåg de blir ungar av de som växer upp på ersättning också.. Se på Alfred.. :) Stor kram!

    SvaraRadera